Finanční ředitel automobilky Jean-Baptiste de Chatillon uvedl, že na rekordních 7,3 procenta z předchozích 6,8 procenta se zvýšila provozní marže. To je vysoko nad průměrem 4,5 procenta plánovaným na léta 2016-2018.
Situace firmy se v poslední době radikálně změnila. Ještě před třemi lety jí hrozil bankrot a přežila jen díky finanční pomoci ve výši tří miliard eur od francouzské vlády a čínské automobilky Dongfeng. Letos PSA koupila ztrátovou evropskou divizi Opel americké automobilové skupiny General Motors a na žebříčku evropských automobilek se dostala na druhé místo za německý Volkswagen.
V Číně ale PSA čelí zostřené konkurenci. Prodej jí tam vloni klesl o 16 procent a klesá i letos. Na čínském trhu a v jihovýchodní Asii se podíl PSA v tomto období snížil z 2,2 na 1,1 procenta.
Na příjmech automobilky se však letos podepsal především pokles podílu na evropském trhu, jakož i vyšší náklady na suroviny a kurzové výkyvy. Tyto negativní faktory ale více než vyrovnala jak cenová politika firmy, tak uvedení nových modelů na trh, poznamenal list Financial Times.
Automobilka předpokládá, že na evropském trhu se letos její podíl zvýší z jednoho na tři procenta a zvýší se i v Latinské Americe a Rusku.