Spotřebitelská důvěra ve Francii za červenec klesla

26.07.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Paříž 26. července (ČTK) - Spotřebitelská důvěra ve Francii za červenec nečekaně klesla, a snížila se tak povolebního maxima, kde byla v červnu. Na vině je zejména pokles popularity nového prezidenta Emmanuela Macrona, uvedla agentura Reuters. V červnu přitom byla důvěra na nejvyšší úrovni za deset let. Index důvěry spotřebitelů za červenec podle statistického úřadu klesl na 104 ze 108 bodů v červnu.

Výsledek zaostal za odhady analytiků v anketě agentury Reuters. Ti v průměru čekali, že index zůstane na 108 bodech. I ten nejhorší odhad předpokládal pokles pouze na 106 bodů.

V červnu spotřebitelská důvěra vystoupila na nejvyšší úroveň od července 2007 v reakci na Macronovo vítězství ve volbách i díky jeho plánované podpoře podnikatelské aktivity. Podle analytiků jsou velké výkyvy ve spotřebitelské náladě v období prezidentských voleb obvyklé, toto byl však největší měsíční nárůst od roku 2007, kdy byl prezidentem zvolen Nicolas Sarkozy.

V posledních týdnech nadšení pro Macrona opadlo kvůli jeho sporu s armádou o škrty v jejím rozpočtu, i pro jeho snahu o snížení rozpočtových výdajů a zavedení reforem na trhu práce.

Statistický úřad zjistil, že obyvatelstvo už nehodnotí svou životní úroveň tak pozitivně a že na vzestupu jsou rovněž obavy z nezaměstnanosti. Hodnocení životní úrovně v červenci kleslo o 11 bodů, zatímco v červnu se o 22 bodů zvýšilo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK