Podle Ťoka hnutí v povolení napadá vyjádření všech dotčených orgánů s tím, že požaduje, aby jejich stanoviska potvrdily nadřízené orgány. Další věcí, kterou hnutí kritizuje, je zjednodušené řízení pro ověřování stanoviska EIA. Toto stanovisko které řeší dopad stavebního projektu na životní prostředí a hnutí se podle úřadu snaží domoci jeho zrušení.
Podobným způsobem napadá Hnutí Země i všechny etapy modernizované D1, výtky ekologické organizace jsou přitom totožné, jako v případě nynějšího rozkladu. Všechny spory přitom končí u soudu, které ministerstvo vždy vyhrává, uvedl Ťok s tím, že ale průměrná délka zdržení v projektech převyšuje jeden rok.
Kromě rozkladu Dětí země napadly stavební povolení zmíněné komunikace ještě majitelky některých dotčených pozemků a vyčítají úřadu, že s nimi ohledně výstavby dálnice nejednal. To ale ministerstvo dopravy odmítá a tvrdí, že s těmito majiteli má podepsané smlouvy na odkup jiných pozemků, které se nacházejí přímo pod uvažovanou dálnicí.
cfr mal