Není to tak dlouho, co byla řada nadějí vkládána do aut, která jezdila na vodík. Bohužel se ale jasně ukázalo, že na složitém skladování a přepravě vodíku se prodělá mnohem více než na přepravě elektromobilů, a stanice pro nabití se navíc neustále rozšiřují. Na rozdíl od spalovacích motorů navíc nevytváří emise, a tak jsou prozatím jednou z mála odpovědí na otázku na záchranu životního prostředí.
(zdroj: pixabay)
Jak se na kvóty na elektromobily dívá EU?
Brusel 7. srpna (ČTK) - Evropská unie neplánuje zavést kvóty na elektrická auta pro automobilový sektor. Řekla to novinářům mluvčí Evropské komise, která tak reagovala na zprávu německého listu Handelsblatt. Ten dnes s odvoláním na zdroj z EU napsal, že EK chce zrychlit odchod od spalovacích motorů tak, že od roku 2025 stanoví povinné kvóty pro nízkoemisní auta jako například elektrická.
"Obecně řečeno, komise hledá způsoby, jak podpořit používání nízkouhlíkové energie a dopravy, žádný z nich však nezahrnuje kvóty pro elektrická auta," citovala agentura Reuters mluvčí. "Neděláme rozdíl mezi různými technologiemi."
Handelsblatt dnes napsal, že EK uvažuje, že by od roku 2025 nařídila evropským automobilkám, že určitý podíl jejich vozů budou muset tvořit vozy s nízkými emisemi, jako jsou elektrická vozidla. Zvláštní minimální kvóta by mohla být součástí balíčku mobility šetrné k životnímu prostředí, který chce EK předložit do konce roku. Výše kvóty je podle zdroje zatím otevřená.
Budoucnost vozů na elektřinu v Evropě
Podobná kvóta by měla být brzy zavedena v Číně. Země již dlouhou dobu plánuje, že nařídí výrobcům aut, aby určitý podíl výroby tvořila nízkoemisní auta. Systém kvót má být přijat na podzim, napsala agentura DPA.
Speciální omezení plánuje i Velká Británie. Do centra Londýna by měla být v roce 2018 puštěna pouze ta auta, která na elektřinu zvládnou ujet alespoň 50 km.
O životní prostředí jde také Indii, která chce do roku 2030 jezdit pouze na elektřinu. K zemím se navíc přidává i Norsko, které se zavázalo, že od roku 2025 začne prodávat pouze elektromobily nebo plug-in hybridy.
Zdroj: ČTK
irl hej