Zakázku za více než 400 milionů korun získaly od Jihočeského kraje společnosti Geosan Group a Habau CZ, to nyní neplatí. Podle ÚOHS kraj postupoval v rozporu se zásadou rovného zacházení, když Hochtief z tendru vyloučil. Přitom firmě oproti ostatním uchazečům neumožnil písemně objasnit předložené informace a předložit další doklady, které by jí umožnily splnit požadované podmínky.
Dostavba letiště měla začít loni na podzim. Samotné práce, jejichž součástí bude mimo jiné stavba nového terminálu nebo doplnění navigačních a světelných technologií, potrvají přibližně půldruhého roku.
Na společné podpoře financování provozu letiště, které se rozkládá na ploše téměř 300 hektarů, se kraj a město České Budějovice dohodly v roce 2006. Tehdy vojenský provoz nahradil civilní. Rekonstrukce letiště začala v roce 2009. V areálu je 120 budov, část z nich je využita pro potřeby letiště, část se pronajímá. V roce 2011 Evropská komise zamítla již schválený, zhruba miliardový projekt modernizace letiště, a od té doby kraj financuje rozvoj ze svého.
vrn jpt