\"Statický propočet naznačuje, že by se na most mohla vrátit auta v jednom směru, uvažujeme o směru z Brna do Svitav, s hmotností do 12 tun,\" uvedl Rýdl. Silničáři most uzavřeli pro veškerou dopravu 20. července. Až při opravě se přišlo na to, že je v havarijním stavu a další provoz na něm nebyl možný. Kvůli tomu se veškerá doprava ze silnice I/43 přelila do Černé Hory. Tou nyní auta projíždějí třicetikilometrovou rychlostí. Více než řidiči několikaminutovým zdržením trpí obyvatelé městysu, kteří bydlí u silnice.
Silničáři už zahájili soutěž na firmu, která most podepře. \"Čekáme na nabídky a zároveň jsme zahájili soutěž na zpracování projektové dokumentace na stavbu nového mostu,\" uvedl Rýdl. Snahou silničářů je vyjít vstříc řidičům a především městysu, na jehož podnět se řešily objízdné trasy pro kamiony, zatím bez konkrétního výsledku.
\"Snahou je nechat provizorní provoz na mostě co nejdéle, než bude jasno o stavbě nového mostu a bude možné přikročit k demolici. Nadále platí, že nový most má být hotový koncem příštího roku,\" řekl Rýdl. Aktuálně Černou Horou projíždí denně v průměru 15.000 aut.