\"V dnešní době Krnovem projede okolo 15.000 automobilů denně a díky téhle stavbě my odkloníme dopravu okolo 5000 automobilů pryč. Je to pro nás důležité z hlediska samozřejmě životního prostředí a hlavně bezpečnosti pro lidi,\" řekl krnovský místostarosta Jan Krkoška (ANO).
Vedoucí úseku výstavby ostravské správy ŘSD Lubomír Hýbl, že součástí stavby je deset mostních objektů, z toho čtyři estakády. Nejdelší z nich bude dlouhá 285 metrů. Estakády povedou přes řeku Opavu nebo přes železnici, pod některými budou i místní komunikace.
\"Nejsložitější jsou vždycky mostní objekty. Samozřejmě bude tady spousta protihlukových stěn, významnou částí tohoto obchvatu je i protipovodňové opatření. To znamená, část násypu bude jako zpevněný břeh a bude sloužit jako protipovodňová hráz,\" řekl Hýbl.
Části obyvatel Krnova se ale budovaný obchvat nelíbí, měl podle nich vést jinudy. Adolf Škárka za odpůrce obchvatu řekl, že zvolená trasa zlikviduje klidovou rekreační zónu a část zahrádkářské kolonie, vede v těsné blízkosti koupaliště a nemocnice a také přes prameniště pitné vody. Petici proti této trase podle něj podepsalo 3500 lidí.
Místostarosta Krkoška řekl, že obchvat Krnova se plánuje už 25 let a po diskusích o různých variantách se od roku 2000 hovořilo už jen o této jediné trase obchvatu. O vodu pro Krnov se nebojí, kdyby byla ohrožena, instituce, které stavbu schvalují, by ji podle Krkošky nikdy nepovolily. \"A hlavně my Krnované bychom si tu vodu bránili,\" řekl místostarosta.
Zahrádkáři podle něj byli o stavbě obchvatu dlouhodobě informováni, ale vytýčením náhradních ploch pro ně se v minulosti nikdo nezabýval. \"My se teď zabýváme hledáním nových lokalit. Vím, že to je trošku pozdě, ale intenzivně na tom pracujeme,\" řekl Krkoška.