Škoda Auto v červenci dodala 87.000 vozů, meziročně o 4 pct více

10.08.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mladá Boleslav 10. srpna (ČTK) - Automobilka Škoda Auto zvýšila v červenci meziročně své dodávky zákazníkům o čtyři procenta na 87.000 vozů, v přepočtu na vozy jde meziročně o 3300 vozidel více. Propad prodejů naopak zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Fabia, Yeti i Citigo, ale i domácí český trh. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Octavia zůstává navzdory poklesu nejprodávanějším modelem značky. V červenci jich automobilka dodala 29.600, což je meziročně o 8,1 procenta méně. Druhým nejprodávanějším je Rapid, kterých firma dodala 14.700, o 8,3 procenta méně než v loňském červenci. Velký propad prodejů zaznamenal model Citigo, v červenci jich bylo dodáno 2000 kusů, což znamená meziroční pokles o 40,4 procenta.

Naopak model Superb zaznamenal nárůst prodejů o 18,2 procenta, firma v červenci dodala 11.200 kusů. Nového SUV Kodiaq dodala firma v červenci 10.000 exemplářů, od února bylo dodáno již 37.100 kodiaqů.

\"Značce Škoda se opět podařilo překonat dobré prodejní výsledky dosažené během loňského července. Trvající úspěch je důkazem atraktivity naší modelové palety,\" řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V západní Evropě rostla Škoda v červenci o šest procent na 34.700 vozů dodaných zákazníkům. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu dodala značka 11.000 vozů, meziročně o 5,6 procenta více. Pozitivně se vyvíjely prodeje také ve Velké Británii, kde firma zaznamenala meziroční nárůst o 16,9 procenta, v Itálii o 13,6 procenta, v Rakousku o 18,8 procenta, v Řecku o 32 procent a v Portugalsku o 32,4 procenta.

Ve střední Evropě dodala automobilka v červenci zákazníkům 14.700 vozů a pohybuje se tak o šest procent nad úrovní srovnatelného období minulého roku. Pokles byl ale zaznamenán na domácím českém trhu, meziročně klesly prodeje o 2,5 procenta. V červenci automobilka v České republice dodala 6900 vozů, o 200 méně než loni. Růst dodávek byl naopak zaznamenán v Polsku, a to o 24,7 procenta a v Maďarsku o 4,6 procenta. Na Slovensku dosáhla značka meziročního nárůstu o šest procent.

Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje Škody o 3,1 procenta na 3200 vozů. Mimořádně silného růstu automobilka dosáhla na Ukrajině, kde dodala meziročně o 65 procent automobilů více. V Rusku narostly prodeje o 13,6 procenta na 5300 vozů.

V Číně, největším trhu značky Škoda, dodala automobilka zákazníkům v červenci 22.000 vozů, což je o tři procenta více než ve stejném měsíci minulého roku.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK