Nezisková organizace zjistila, že zhruba 25 procent přístrojů Microsoft Surface jejich majitelé reklamují do dvou let od nákupu. \"Pokud chcete, aby vám výrobek vydržel, bude lépe, když si pořídíte značku s vyšší předpokládanou spolehlivostí,\" uvedl editor Jerry Beilinson.
Laptopy Surface podle Consumer Reports zamrzají, nečekaně \"padají\" a problematické jsou jejich dotykové obrazovky. Statisticky vybočují z řady ostatních přístrojů. Jako nejspolehlivější se podle Beilinsona ukázaly počítače Apple.
Microsoft vstoupil na trh hardwaru v roce 2012 s tabletem Surface a od té doby představil řadu nových tabletů a laptopů. Hlavní analytik společnosti Jackdaw Research Jan Dawson se domnívá, že Microsoft má velmi málo zkušeností a rychlý vývoj v této oblasti je složité výrobně zvládnout.
Consumer Reports provádí studie spolehlivosti každoročně od roku 1952. Začal osobními automobily, věnuje se ale také ledničkám, sekačkám na trávu, televizorům a dalším výrobkům. Počítače si společnost zařadila do seznamu v uplynulých letech. Co se laptopů týče, organizace naposledy přestala jako vhodné doporučovat v roce 2015 dva modely Hewlett-Packard a jeden model od společnosti Lenovo, uvedla agentura AP.