Téměř 90 procent absolventů přípravných kurzů na přijímačky na SŠ společnosti Tutor bylo přijato ke studiu

15.08.2017 | , Tutor
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Přípravné kurzy na první jednotné státní přijímačky na střední školy a víceletá gymnázia vzdělávací společnosti Tutor absolvovalo v uplynulém školním roce na 450 žáků 5. a 9. tříd.

Z výsledků červnového dotazníkového šetření vyplývá, že téměř 90 procent z nich uspělo při přijetí na střední školu. Přičemž 75 procent nových středoškoláků bude studovat svou preferovanou školu. Tato čísla by mohla být vyšší, pokud by se žáci začali připravovat včas, a ne na poslední chvíli.

Vzhledem k tomu, že se státní přijímací zkoušky na SŠ a víceletá gymnázia konala letos poprvé, nelze výsledky úspěšnosti porovnat s minulými lety. „To je sice pravda, ale na druhou stranu máme mnohaleté zkušenosti při sledování úspěšnosti u jiných našich kurzů. Přesto, že se číslo 90 procent přijatých středoškoláků může zdát vysoké, máme například u některých kurzů státních maturit úspěšnost i stoprocentní,“ konstatovala Lucie Nekolná, manažerka přípravných kurzů ve společnosti Tutor a dodala: „Drtivá většina absolventů našich přípravných kurzů na přijímačky na SŠ se začala připravovat až po Vánocích. Jsme přesvědčeni, že kdyby se žáci na přijímačky připravovali v průběhu celého školního roku, bylo by procento úspěšnosti ještě vyšší.“

Průběh přípravných kurzů a jejich absolventy zhodnotili lektoři společnosti Tutor. O žácích 5. tříd například napsali: „V kurzech se sešly velice šikovné děti, nadšené a ochotné učit se nové věci.“ „Při jejich přípravě se osvědčilo používání pracovních listů, opakování teorie na klasických příkladech a poté zařazení složitějších příkladů podobných úlohám z jednotlivých přijímacích zkoušek.“ „Pro žáky byly velmi přínosné zkušební testy. Naučili se, jak testy vyplňovat, rozvrhnout si čas a nakonec jsem mohla všem jednotlivě vysvětlit, na co si dát pozor.“ „Domácí úkoly plnili většinou velmi zodpovědně, takže toho budu příště více využívat.“

O poznání hůře dopadli při hodnocení žáci 9. tříd. O nich lektoři uvedli toto: „V kurzu se sešli žáci s velmi rozdílnými znalostmi a rozdílným přístupem k učení. Obecně měli problémy s pamatováním si jakýchkoliv vzorců a pečlivým přístupem k řešení příkladů.“ „Větší potíže činily žákům otevřené úlohy, na které museli sami nalézt správnou odpověď, proto jsme procvičovali za každou lekcí další otázky tohoto typu, aby se naučili, že je opravdu nutné odpovídat jen na to, co je od nich požadováno.“ „Velké problémy měli žáci s úlohami, zaměřenými na porozumění textu.“ „Velkým přínosem pro ně byly zkušební testy.“

„Zpětná vazba od našich lektorů má pro nás obrovský význam. Snažíme se všechny jejich postřehy, nápady či vylepšení promítnout do našich přípravných kurzů. Žáci 5. a 9. tříd se v nich budou moci připravovat na přijímačky už od začátku října. Na základě velkého zájmu studentů jsme letos rozšířili nabídku těchto kurzů i do čtyř dalších měst. Kromě Prahy, Brna, Ostravy a Hradce se s námi nově mohou na přijímačky připravovat i žáci v Olomouci, Zlíně, Plzni a Českých Budějovicích. Ve všech městech si mohou vybrat, zda si s námi chtějí zopakovat matematiku, češtinu nebo obojí,“ doplnila na závěr Lucie Nekolná z Tutoru.

Autor článku

Tiskové zprávy  

Články ze sekce: Tiskové zprávy