\"Jsem rád, že se ukázalo, že se zvýšil počet cestujících a že propad tržeb je mnohem nižší, než kritici zlevnění očekávali,\" řekl Dolínek. Podle prvních odhadů mohl podnik tratit několik stovek milionů, to se ale nepotvrdilo. DPP bude ještě dopočítávat tržby z jízdného jako celku.
Dopravnímu podniku po zlevnění naopak vzrostl počet cestujících o 109,7 milionu lidí, což představuje nárůst o necelých deset procent. Podnik ročně přepraví přes 1,5 miliardy lidí. O výsledcích bude ve středu jednat dozorčí rada DPP. \"Musíme výpadek kompenzovat snížením provozních nákladů, což se nám daří,\" řekl Gillar.
Celkové tržby z jízdného DPP loni klesly na 3,669 miliardy korun. Předloni na jízdném utržil podnik 3,788 miliardy korun. Celkem bylo v pražské integrované dopravě loni na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun a po započtení uložených pokut 4,585 miliardy korun. DPP působí nejen na území Prahy, provozuje i některé linky příměstské veřejné dopravy. Na těchto linkách utržil loni dopravce asi 311 milionů korun, což je o asi 12,5 milionu meziročně víc.
Jízdné zlevnila nyní vládnoucí koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN) v roce 2015. Právě kvůli propadu tržeb její krok tehdy kritizovala opozice. Zlevněné kupony platí od července 2016. Letos v květnu radní rozhodli, že cena zůstane stejná i pro příští rok.
DPP je největší městská firma, která zaměstnává téměř 11.000 lidí. Jejím stoprocentním vlastníkem je Praha, která na jeho provoz přispívá ročně částkou přes 12 miliard korun.