\"I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se jej rozhodla zrušit,\" sdělil ředitel dceřiné firmy Škody Transportation v Polsku Wojciech Grzonka.
Stále ale podle něj existuje šance na obnovení výběrového řízení, protože se někteří další účastníci tendru odvolali. \"Jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy,\" doplnil.
Škoda Transportation podle Grzonky v minulých letech dodala v Polsku zhruba 50 tramvají do Vratislavi a dlouhodobě spolupracuje s polskými firmami na dodávkách trolejbusů a elektrobusů.
Skupina Škoda Transportation vykázala loni meziroční pokles tržeb o 14 procent na 15,7 miliardy korun, ale téměř trojnásobný nárůst čistého zisku na 1,571 miliardy. S více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Mezi hlavní aktivity patří především výroba tramvají, příměstských elektrických vlaků, lokomotiv, souprav metra, trolejbusů nebo elektrobusů.