Index spotřebitelské důvěry GfK na září, vycházející z průzkumu mezi dvěma tisíci Němců, stoupl na 10,9 bodu a překonal očekávání analytiků v anketě agentury Reuters. Ti odhadovali jen 10,8 bodu, tedy hodnotu z minulého měsíce, která byla nejvyšší za téměř 16 let.
\"Velmi pozitivní situace na trhu práce v Německu je a zůstává nejdůležitějším faktorem dobré spotřebitelské nálady,\" uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. Němci se tak nebojí více riskovat a uskutečňují i větší nákupy, případně nemají strach vzít si úvěr, dodal.
Průzkum rovněž ukázal, že zatímco se zvýšila ochota spotřebitelů nakupovat, jejich očekávání ohledně budoucího vývoje ekonomiky jako celku jsou trochu pesimističtější.
Bürkl to přisuzuje obavám některých lidí, že by kvůli skandálu s emisními limity mohl zpomalit německý vývoz. Automobilový průmysl zůstává pro zemi životně důležitý.
vjn ank