Najít využití pro nádraží je pro správu železnic velký úkol, uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Provoz železnice se centralizuje a je řízen dálkově, na druhou stranu ale ze stanic mizí výpravčí. Není proto možné nádraží pouze opravit a nechat je nevyužitá, dodal ministr.
Prostory v prostějovském nádraží předá SŽDC policii 27. září, v budově bude sídlit 45 příslušníků, uvedl Drmola. Projekt na přesun finančního úřadu v Teplicích zatím takto daleko, není. Intenzivně se o něm ale jedná. Zatím jde jen o ojedinělé projekty, širšímu využití nádraží pro nastěhování například úřadů nebo i komerčních nájemníků zatím brání to, že nejsou opravena.
Ze zhruba tisícovky nádraží opravy aktuálně nepotřebuje 70 staničních budov a zbytek rekonstrukci ve větší nebo menší míře vyžaduje. Nejvíce peněz půjde na dokončení oprav budovy pražského hlavního nádraží, které by se mělo začít opravovat v roce 2019 a náklady SŽDC odhaduje na 945 milionů korun.
Dalších 325 milionů korun pak bude stát oprava hlavního nádraží v Plzni, ke zhruba 150 milionům korun se vyšplhají náklady na rekonstrukce nádraží v Chebu a Mostě, o dalších zhruba deset milionů dražší pak budou opravy nádraží v Českých Budějovicích nebo pražském Smíchově.