Lidé ode dneška jezdí do Brna vlakem znovu na hlavní nádraží

11.09.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 11. září (ČTK) - Lidé, kteří dnes ráno přijeli do Brna vlakem, po třech měsících zase využívají hlavní nádraží místo dolního a dalších brněnských nádraží. Skončila oprava pražského viaduktu, který spojuje hlavní nádraží s Židenicemi, a oprava čtvrtého nástupiště. Do klíčového uzlu se díky tomu vrátilo přes 50 procent vlaků, které musely jet odklonem přes dolní nádraží, nebo končily například v Králově Poli či v Židenicích. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za letní opravy utratila 170 milionů korun.

Opravy pražského viaduktu omezily v létě vlaky ze směrů od Havlíčkova Brodu a od České Třebové. \"Cílem však nebylo zlepšení technických parametrů, ale prodloužení životnosti. Odstranili jsme koleje a štěrk až po úroveň izolace a bylo potřeba sanovat horní části odkrytých kleneb. Znovu jsme položili koleje, udělali nové trakční vedení a položili kabelové trasy,\" uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Čtvrté nástupiště je nyní v podobě, jakou dostaly loni druhé a třetí nástupiště. Nová dlažba je výše, aby se snáze nastupovalo do vlaku. Nová je také střecha a informační systém.

Na hlavní nádraží se tak dnes vrátily desítky tisíc cestujících, kteří jím denně projdou. \"Zhruba 60 procent lidí využívalo dolní nádraží a 40 procent židenické,\" uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Dopravci, SŽDC i město si letos mohli vyzkoušet, jak bude vypadat masivnější výluka hlavního nádraží v letech 2018 a 2019. Za 2,5 miliardy korun se musí zrekonstruovat sdělovací a zabezpečovací zařízení a také mosty přes ulice Hybešovu a Křídlovickou, aby se udržela životaschopnost nádraží bez ohledu na jeho budoucí polohu. Příští rok se počítá s tím, že vlaky od Třebíče a Moravských Bránic budou jezdit šest měsíců na dolní nádraží a celý rok 2019 nebude možné jezdit na hlavní nádraží od Břeclavi, Vyškova a Slavkova. \"Společně se SŽDC už nyní pracujeme na výlukových opatřeních, aby byla regionální i dálková doprava zasažená co nejméně,\" řekla Bezuchová. Zároveň chystají pro cestující větší komfort na dolním nádraží, kde byl letos problém jak s toaletami, tak s občerstvením v horkých dnech a také s nedostatečnou kapacitou krytého stání v případě horkých či deštivých dní.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK