Opravy pražského viaduktu omezily v létě vlaky ze směrů od Havlíčkova Brodu a od České Třebové. \"Cílem však nebylo zlepšení technických parametrů, ale prodloužení životnosti. Odstranili jsme koleje a štěrk až po úroveň izolace a bylo potřeba sanovat horní části odkrytých kleneb. Znovu jsme položili koleje, udělali nové trakční vedení a položili kabelové trasy,\" uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Čtvrté nástupiště je nyní v podobě, jakou dostaly loni druhé a třetí nástupiště. Nová dlažba je výše, aby se snáze nastupovalo do vlaku. Nová je také střecha a informační systém.
Na hlavní nádraží se tak dnes vrátily desítky tisíc cestujících, kteří jím denně projdou. \"Zhruba 60 procent lidí využívalo dolní nádraží a 40 procent židenické,\" uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.
Dopravci, SŽDC i město si letos mohli vyzkoušet, jak bude vypadat masivnější výluka hlavního nádraží v letech 2018 a 2019. Za 2,5 miliardy korun se musí zrekonstruovat sdělovací a zabezpečovací zařízení a také mosty přes ulice Hybešovu a Křídlovickou, aby se udržela životaschopnost nádraží bez ohledu na jeho budoucí polohu. Příští rok se počítá s tím, že vlaky od Třebíče a Moravských Bránic budou jezdit šest měsíců na dolní nádraží a celý rok 2019 nebude možné jezdit na hlavní nádraží od Břeclavi, Vyškova a Slavkova. \"Společně se SŽDC už nyní pracujeme na výlukových opatřeních, aby byla regionální i dálková doprava zasažená co nejméně,\" řekla Bezuchová. Zároveň chystají pro cestující větší komfort na dolním nádraží, kde byl letos problém jak s toaletami, tak s občerstvením v horkých dnech a také s nedostatečnou kapacitou krytého stání v případě horkých či deštivých dní.