Firmě, které je součástí skupiny Alphabet, komise nařídila, aby do 28. září s touto praxí skoncovala a ke konkurenčním srovnávačům cen se začala chovat stejně jako k vlastní službě.
Eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová uvedla, že postup Googlu znemožnil jiným firmám inovovat a soutěžit na základě kvality, zákazníkům pak bránil ve skutečném výběru služeb.
Ze zjištění EK vyplynulo, že Google má ve všech 31 zemích Evropského hospodářského prostoru (EHP) dominantní postavení na trzích obecného internetového vyhledávání - většinou od roku 2008, v České republice pak od roku 2011. Většinou tam podíl jeho vyhledávače přesahuje 90 procent a za dobu, kdy firma podle komise zneužívala svého postavení, vzrostla například jeho návštěvnost v Británii pětačtyřicetkrát, v Německu asi pětatřicetkrát.
Srovnávání prodejních nabídek firma nabízí ve 13 zemích EHP a návštěvnost těch konkurenčních se tam výrazně snížila v návaznosti na jejich horší umístění ve výsledcích vyhledávače Google.