Za deset let a osm měsíců získal stát z mýtného 84,3 miliardy korun, náklady na provoz systému v současnosti dosahují úrovně 15 procent vůči výnosům. Největší část peněz, 91,22 procenta, stát vybere od kamionů s hmotností nad 12 tun, na lehká nákladní vozidla zbývá 7,43 procenta a autobusy zaplatily 1,35 procenta vybraného mýta.
Polovina poplatků přitom připadá na vozidla v nejekologičtější kategorii, takzvané emisní třídě Euro 6, která platí nejnižší mýtné tarify. Třiatřicetiprocentní podíl drží vozy kategorie Euro 5.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Náklady na provoz systému dosáhly zhruba 15 procent z celkové vybrané částky.
Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Zároveň se má systému ujmout nový správce vzešlý z výběrového řízení, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči. Správcem tuzemského mýta tak může být jeho dosavadní provozovatel Kapsch nebo slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services či německá firma T- Systems.
Měsíční výběry mýta:
Výběr v Kč Meziroční změna v procentech leden 786,916.553 8,14 únor 799,126.951 0,10 březen 935,005.124 11,45 duben 804,380.021 -6,43 květen 921,972.329 6,56 červen 914,858.201 3,91 červenec 808,391.412 6,03 srpen 867,397.921 5,98 Celkem 6838,048.512 4,38
Zdroj: MYTO CZ
cfr ktp