Škoda Auto skončí s diesely u menších modelů

13.09.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Frankfurt nad Mohanem 13. září (zvláštní zpravodaj ČTK) - Škoda Auto přestane do menších modelů montovat dieselové motory. Novinářům to na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem řekl předseda představenstva Škody Bernhard Maier. Ve Fabii diesel skončí s příchodem modernizované verze v příštím roce, v Rapidu o něco později. Nová generace Rapidu přijde v roce 2019.

Podle Maiera Škoda s dieselovými motory počítá i do budoucna, ale v menších modelech přestává být tato technologie kvůli stále přísnějším emisním limitům nákladově efektivní. Škoda naopak počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn CNG, který by se měl postupně objevit u všech velkoobjemových modelů.

V roce 2020 Škoda přijde na trh s prvním elektromobilem na základě letos představeného konceptu Vision E. Jeho cena by se mohla pohybovat lehce nad úrovní modelu Superb s dieselovým motorem. V roce 2025 bude mít Škoda pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory.

Škoda se v současnosti potýká s vysokou poptávkou po svých modelech, zejména vozech SUV. Rozšířila kvůli tomu závod v Kvasinách, kde za poslední rok přijala 3000 lidí a v náboru bude pokračovat do konce letošního roku. Model Kodiaq by se mohl pro tamní trh vyrábět od roku 2018 v Rusku.

Automobilka příští rok podle neoficiálních informací vedle faceliftu Fabie chystá i modernizovaný Superb a sportovní verzi Kodiaq RS, která poprvé u Škody využije koncernový dieselový biturbo motor. V dalším roce přijde nový Rapid a na jeho základě firma vytvoří i městský crossover. Zároveň se objeví Superb s hybridním pohonem.

Škoda se v současnosti pro celý koncern VW zabývá možností vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je Indie. I po ukončení jednání o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt dál běží a do poloviny příštího roku by mělo být rozhodnuto o jeho pokračování na základě ekonomické analýzy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK