Tržby za spotřební zboží se loni zvýšily o osm procent, což společnost označuje za mimořádný výsledek. Letos očekává nárůst o procento. \"Tento růst je částečně tažen na nižší hodnoty několika krátkodobými uzavírkami našich kamenných obchodů z důvodu renovace,\" uvádí firma.
Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, dále kávu značky Jihlavanka a od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v Česku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou i spotřební zboží. Během loňského roku otevřela jeden nový obchod na pražském hlavním nádraží, na konci roku 2016 jich tak v ČR provozovala 39. Firma prodává i na internetu. \"Zároveň byl v roce 2016 představen zcela nový koncept obchodů, tzv. pop-up store. Jde o dočasné obchody, které v dané lokalitě existují pouze dva až tři měsíce a kde se prodává zboží ze starších kolekcí za výhodnější cenu,\" píše společnost.
Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku. Společnost loni v ČR zaměstnávala 414 lidí, meziročně o 36 víc.
Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, tato výroba však byla asi přes desetiletím ukončena.
Na začátku září dokončila firma rozšíření své distribuční haly za 1,6 miliardy korun v chebské průmyslové zóně. S celkovou plochou 73.000 metrů čtverečních jde o druhou největší logistickou halu v Česku a pro Tchibo je to největší distribuční centrum ve střední a východní Evropě.
Rozšiřuje se také výroba u konkurence, na začátku roku továrna Jacobs Douwe Egberts (JDE) ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku přijala nově 50 zaměstnanců. Je jediným výrobním závodem JDE v Česku, pracovalo v něm přes 300 lidí. Společnost zatím loňské výsledky nezveřejnila.
Spotřeba zrnkové kávy se dlouhodobě podle údajů Českého statistického úřadu v tuzemsku pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok.