Koncern Volkswagen do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více škodlivých emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká i zhruba 2,6 milionu vozů značek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat registrovaných v Německu.
Největší německá automobilka sice u těchto vozů nyní musí provést úpravu softwaru, odškodné klientům ale vyplácet odmítá. Miliardové odškodné přitom už musela dát zákazníkům ve Spojených státech, kde byla kauza před dvěma lety odhalena. Autoklub ADAC nyní požaduje, aby i němečtí klienti dostali dobrovolné odškodnění v podobné výši, tedy 5000 eur (téměř 131.000 Kč) na osobu. Becker to zdůvodňuje mimo jiné tím, že by úprava softwaru mohla vést v dlouhodobém horizontu k poškození vozů.
Mezi důvody, proč v Německu zatím Volkswagen klienty odškodnit nemusel, patří podle kritiků i příliš úzké propojení německé politiky s automobilovým průmyslem. Přímé odškodnění zatím nepodporuje ani jedna ze současných vládních stran CDU/CSU a sociální demokracie.
Sociální demokraté ale chtějí do německého právního řádu dostat obdobu americké hromadné žaloby, která by klientům umožnila snadněji se domáhat svých práv. Kancléřka Angela Merkelová (CDU) říká, že je v zásadě pro, nynější návrh z dílny ministra spravedlnosti Heika Maase (SPD) ale nepovažuje za dobrý.