Až se část D3 Borek - Úsilné, na níž se pracuje od dubna 2015, napojí ze silnice I/3, bude se ještě dodělávat pravý jízdní pás. \"Jedná se zhruba o 150 metrů dálnice, které bychom měli stihnout do konce listopadu. V současné době zbývají drobné práce, jako zalití spár nebo dokončení betonových svodidel. Stavebně by měla být tato část hotová do konce roku, do února 2018 potrvá rekultivace starých cest,\" řekl Nedorost.
Na úseku je 11 mostů, v jednom objektu je podchod pro zvěř. Součástí stavby je dálniční most u silnice I/34 na Třeboň, mimoúrovňová křižovatka se čtyřmi mosty. \"Lidé, kteří pojedou z Prahy a budou se chtít dostat do Jindřichova Hradce, to budou muset celé obkroužit a vyjet na silnici I/34, je to takový obrovský kruháč,\" řekl Nedorost.
D3 patří mezi tři prioritní akce kraje spolu se 4. železničním koridorem a dálnicí D4. Při dnešním kontrolním dni na D3 to připomněl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Jiří Klása.
\"Tento úsek bude mít významný dopad do části Borku, jehož občané jsou zatíženi dopravou, která dosahuje několika tisíc vozidel denně a přináší s sebou nejen emise, ale i hluk a veškeré negativní vlivy dopravy. Okamžikem, kdy bude zahájen provoz tohoto úseku, se obyvatelé po velké řádce let dočkají klidu. Doprava se přelije na silnici I/34 ve směru od Lišova do Českých Budějovic,\" řekl Klása.
Další rozestavěný úsek D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec se pro řidiče otevře 12. října. Do roku 2021 by měl být hotový obchvat Českých Budějovic za 12 miliard korun, stavba bude součástí D3. Na každý z úseků Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Dolní Třebonín má ŘSD 15 zájemců, většinou ze zahraničí. Stavět by se mělo začít zkraje roku 2018. \"Dokumentace je připravena, ale máme tam problém s jedním vyvlastněním,\" řekla Hrušková.