Z ekologických variant má společnost nyní v portfoliu jen hybridní verzi modelu Mazda3. S výrobou elektromobilů hodlá začít v roce 2019. Na vývoji příslušné technologie spolupracuje s další japonskou automobilkou Toyota Motor.
Mazda přitom teprve před měsícem představila projekt prvního komerčního využití benzinového vznětového motoru s homogenním naplněním spalovacího prostoru (Homogeneous Charge Compression Ignition - HCCI) na světě. Prezident automobilky Masamiči Kogai při té příležitosti prohlásil, že auta s benzinovým, naftovým a elektrickým motorem budou v budoucnu \"koexistovat\".
Nyní se Mazda patrně zařadila do pelotonu světových automobilek, které se v příštích letech plánují odklonit od motorů s vnitřním spalováním k elektromotorům, píše Kjódó. Například auta Volvo mají být od roku 2019 k dostání jen v elektrické verzi a Volkswagen tento týden oznámil, že zavede elektrický pohon u každé ze 300 modelových řad v rámci skupiny do roku 2030.