\"Během roku 2016 jsme v ČR dále rozšiřovali naše výrobní portfolio a celkem jsme českým spotřebitelům nabídli komplexní sortiment více než 60 značkových nealkoholických nápojů,\" napsal do výroční zprávy stejně jako o rok dříve generální ředitel české pobočky společnosti Tomáš Gawlowski. Loňskými novinkami byl podle něj například prodeje nápojů v novém balení o objemu 1,25 litru nebo nové skleněné lahve pro restaurace a hotely.
\"V rámci naší dlouhodobé strategie snižování kalorií v našich nápojích jsme rozšířili kategorii light nápojů o další varianty, například u ledových čajů Nestea či energetického nápoje Monster Energy Ultra,\" dodává. Průměrný počet zaměstnanců firmy loni stoupl o dva na 813.
Jednomu z hlavních konkurentů Coca Coly, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk jí klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun. Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni propadla do ztráty, když loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 firma prodělala 33,4 milionu korun, zatímco o rok dříve byla v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy předloni vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun.
Podle společnosti Nielsen se od loňského srpna do konce letošního července prodalo v obchodech s potravinami (bez Makra) sycených nealkoholických nápojů 419,1 milionu litrů, meziročně o 2,4 procenta méně. Nejvíce se prodávaly kolové nápoje, následovaly s velkým odstupem pomerančové limonády, dále pak citronové, tonicové a hroznové.
Coca-Cola působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující ve 28 zemích Evropy, Asie a Afriky.
Světově jí v letošním druhém čtvrtletí klesl zisk o 60,2 procenta na 1,37 miliardy USD (30,6 miliardy Kč). Příčinou jsou mimořádné náklady související s reorganizací stáčíren v Severní Americe, uvedla firma. Bez mimořádných nákladů ale zisk překonal očekávání, hlavně díky poptávce po zdravějších nesycených nápojích a verzích jejích oblíbených nápojů bez cukru.