Ryanair uvedl, že ruší necelá dvě procenta letů, aby zvýšil podíl včasnosti letů na 90 procent. V první polovině září totiž tento ukazatel klesl pod 80 procent, a to přepravce označil za nepřijatelné.
K tomuto kroku ho přinutilo několik faktorů včetně zbývajících dovolených, které si personál musí vybrat do konce roku, stávek personálu řízení letového provozu i nepřízně počasí.
List The Irish Independent dnes s odvoláním na nejmenované zdroje uvedl, že aerolinky mají, stejně jako celý letecký sektor, problémy udržet si piloty a získávat nové. Letos jich už 140 přešlo ke konkurenčním Norwegian Air. Irský přepravce zareagoval nabízením bonusu 10.000 eur (téměř 261.000 Kč) při podepsání smlouvy. Mluvčí Ryanair se k tomu na dotaz agentury Reuters nevyjádřil. Makléři na burze podotýkají, že společnost Ryanair bude mezi prvními leteckými přepravci, na něž nedostatek pilotů dopadne. Platy, které nabízí, totiž patří k nejnižším.
Největší evropské aerolinky - z hlediska počtu přepravených pasažérů - v posledních letech tvrdě pracovaly na zlepšení své pověsti a nynější opatření jí rozhodně nepomůže. Evropská média zveřejnila už řadu rozhovorů s nespokojenými zákazníky a své čtenáře vyzvala, aby se o své příběhy podělili.
Irská komise pro dohled nad leteckou přepravou uvedla, že zákazníci budou mít nárok na odškodnění v závislosti na době, kdy obdrželi upozornění o zrušení letu. Aby nemusela své klienty finančně kompenzovat, letecká společnost je musí informovat nejméně dva týdny předem.