Návrh, který Google předložil EK 29. srpna, má konkurenci umožnit ucházet se o jakoukoli pozici v jeho sekci produktové reklamy (Product Listing Ads).
Nejoblíbenější internetový vyhledávač přišel s podobným podnětem už před třemi lety ve snaze ukončit tak dlouhodobé vyšetřování ze strany Evropské komise a vyhnout se pokutě. Odmítla ho konkurence i EK.
V rámci dřívějšího návrhu si společnost vyhradila první dvě místa pro své vlastní reklamy. Nově chce určovat spodní cenovou hranici vlastními nabídkami sníženými o provozní náklady. Je pravděpodobné, že nový návrh bude rovněž zamítnut, klíčové požadavky EK totiž neřeší, uvedly zdroje Reuters.
Google podle EK ve svém vyhledávači zvýhodňoval vlastní produkt, službu pro porovnávání obchodních nabídek, přičemž komise požaduje, aby se stejně jako k vlastní službě začala společnost chovat ke konkurenčním srovnávačům cen. Čas na to má do 28. září.
Minulý týden se Google proti pokutě EK odvolal. Evropská komise případ vyšetřovala sedm let a toto je pouze jedno z několika řízení, které vůči této firmě vede.