Zatímco výroba ve Škodě stoupla proti loňsku o 71.330 aut, kolínská TPCA zaznamenala pokles o 20.917 vozů na 137.222 aut. Hyundai vyrobil 236.300 vozů, což je o 100 více, než loni.
\"Produkce v automobilovém průmyslu v srpnu po celozávodních dovolených ožila. Výroba za prvních osm měsíců letošního roku překonává produkci ve stejném období loňského roku o 5,7 procenta. Tento výsledek je důsledkem solidní kondice domácí i zahraniční poptávky po vozidlech,\" uvedl prezident sdružení Bohdan Wojnar. Odráží se to i v registracích nových osobních aut, které se zvýšily v srpnu jak například v Německu, tak v nových členských zemích EU, dodal.
Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se zvýšila o 41 procent na 1026 aut. Výroba přívěsů a návěsů stoupla o dvě procenta na 14.573. Produkce autobusů se zvýšila o 16 procent na 3244, z toho Iveco Bus zvýšilo výrobu o pětinu na 2946 autobusů. Naopak produkce SOR Libchavy klesla o sedm procent na 263 vozidel.
Jediný český výrobce motocyklů Jawa Moto letos snížil produkci o 15 procent na 974 strojů.
Podle rektora Škoda Auto Vysoké školy Pavla Mertlíka je dynamika výroby motorových vozidel ve třetím čtvrtletí opět vysoká, za červenec a srpen kumulativně vzrostla meziročně o 8,2 procenta. To je více, než kolik byl meziroční růst za celý rok 2017. \"Je to významné zrychlení oproti druhému čtvrtletí letošního roku, kdy meziročně výroba motorových vozidel v ČR nepatrně poklesla, a to o 0,1 procenta. Nejvyšší dynamiku však měla letos výroba motorových vozidel v prvním čtvrtletí, kdy zaznamenala meziroční růst o 10,7 procenta,\" dodal.