Za stavbu zhruba 7,4 kilometru dlouhého úseku z Hradce do Smiřic požaduje Eurovia zhruba 2,6 miliardy korun. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), přitom odhadoval cenu projektu na čtyři miliardy korun. Za Eurovií podle nabídkové ceny skončila nabídka firmy Strabag za 2,9 miliardy a třetí nejnižší pak podalo sdružení s vedoucí firmou COLAS CZ za 3,2 miliardy korun. Celkem nabídky na stavbu tohoto úseku podalo šest zájemců.
Dalších osm firem a sdružení se přihlásilo do druhého kola soutěže o navazující 15,2 kilometru dlouhý úsek ze Smiřic do Jaroměře. Sdružení vedené stavební firmou Porr v tomto tendru podalo nejnižší nabídku s cenou zhruba 1,5 miliardy korun což je 62 procent předpokládané hodnoty zakázky, uvedl Neřold. Další sdružení pod vedením firmy Metrostav nabídla postavit úsek za 1,52 miliardy korun a sdružení s vedoucí firmou M - Silnice, které chce postavit úsek za 1,57 miliardy korun.
Oba zmíněné úseky dálnice D11 patří mezi takzvané prioritní stavby, pro které vláda vyjednala výjimku spočívající ve zrychleném posuzování dopadu projektu na životní prostředí. V následujících dnech by podle ministerstva dopravy mělo ŘSD otevírat k dalším z těchto devíti staveb. Jde o tři úseky karlovarské dálnice D6, pokračování dálnice D35 z Hradce Králové směrem na Mohelnici nebo obchvat Frýdku-Místku na D48, uvedlo ministerstvo.
I když se ŘSD v dohledné době podaří soutěž na zhotovitele stavby mezi Hradcem Králové a Smiřicemi dokončit, hned se stavebními pracemi nezačne. Výstavbu blokuje rozklad hnutí Děti Země. Podle ministerstva dopravy může vypořádání připomínek sdružení znamenat roční zdržení ve výstavbě.