\"Věřím, že stejně jako ÚZSVM v domácím sporu uspěje i ministerstvo financí v rámci mezinárodní arbitráže se stejnou společností. Naše právní pozice je silná,\" uvedl ministr financí Ivan Pilný (ANO). Německá firma požaduje podobnou částku i v mezinárodní arbitráži. Proti Česku ji zahájila loni v prosinci.
AMF tvrdí, že bez náhrady přišla o obě letadla kvůli neoprávněnému prohlášení konkurzu na Fischerův majetek, kvůli dvojitému neoprávněnému zápisu letadel do konkurzní podstaty a také v důsledku finálního prodeje strojů za nízkou cenu, která odrážela jejich nedostatečnou údržbu. V arbitráži firma AMF argumentuje tím, že stát neochránil její investici do letadel a zodpovídá za selhání konkurzních soudů.
Letadla kvůli složitým soudním sporům stála téměř pět let odstavená na ruzyňském letišti. Nakonec se prodala v roce 2010 za víc než dva miliony dolarů. Podle zpráv v médiích skončily boeingy v Nigérii.
Konkurz na Fischerův majetek byl v České republice zahájen v roce 2005 poté, co o dva roky dříve vyplynuly na povrch finanční potíže Fischerových firem. Fischer s konkurzem nesouhlasil a po několika odvoláních dosáhl v roce 2008 u Nejvyššího soudu jeho zrušení. Nejvyšší soud tehdy výrok zdůvodnil tím, že na Fischerův majetek už byl dříve zahájen konkurz v Německu.