Poslední úsek dálnice z Prahy přes Ústí nad Labem k hranici s Německem se mezi Lovosicemi a Řehlovicemi otevřel loni v prosinci. Krátce před tím rozhodlo ŘSD o omezení kvůli nestabilnímu podloží u prackovické estakády, kde byl provoz sveden do jednoho pásu. ŘSD úsek zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. Další injektáže plánuje i na jaře, kvůli stavebním pracím se bude střídavě uzavírat vždy jeden ze dvou mostů.
Po dobu dnešního uzavření dvanáctikilometrového úseku výrazně zhoustla doprava na obou objízdných trasách. Kolony kamionů stály na sjezdu silnice I/8 u Teplic a silný provoz byl i na komunikaci I/30 podél Labe. Na těchto silnicích řešila policie před otevřením dálnice řadu tragických nehod.
Dálnice D8 je podle Rýdla bezpečná. \"Uvádíme provoz do plného profilu, dáváme tím najevo, že D8 je složitá stavba, má své potíže, které řešíme, ale je v každém případě bezpečná. Je to stavba, která je projektovaná na životnost minimálně 100 let,\" uvedl Rýdl.
Nestabilní svah silničáři sledují. Na problémy se stabilitou okolních svahů už před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté. V roce 2013 se na rozestavěnou dálnici sesunula půda, sesuv poničil i železniční trať.