Jak uvedla agentura Reuters, za další čtyři procenta v Cainiao Smart Logistics Network společnost dá 5,3 miliardy jüanů. Hodnota přepravce, který je společným podnikem předních čínských logistických firem, činí zhruba 20 miliard dolarů.
Alibaba v poslední době urychluje expanzi v zahraničí, vytvořila přímé prodejní kanály v Indonésii, Thajsku a na Filipínách, což jí usnadnilo červnové zvýšení podílu v jihoasijské maloobchodní firmě Lazada Group na 83 procent.
Nejnovější investice má Alibabě pomoci posílit postavení na domácím trhu. Finanční prostředky jsou určeny na rozvoj datových technologií i na zlepšení skladovacích a přepravních služeb.
Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z pokračujícího apetitu čínských spotřebitelů. Lidé zvyšují online nákupy prakticky všeho, od potravin, přes oblečení až po luxusní výrobky.
Dobře si vedou také její cloudové služby a zábavní podnikání, zatím se ale nevyplácejí investice do kamenných obchodů.