Kupující začali upřednostňovat benzinové vozy po emisním skandálu Volkswagenu, kdy se ukázalo, že většina naftových aut vypouští více znečišťujících látek, než naznačovaly laboratorní testy. Starostové Paříže a Atén také oznámili, že plánují do roku 2025 zakázat vjezd naftových vozů do centra a Francie rovněž plánuje přehodnotit příznivější daně pro naftové vozy, uvedla agentura Reuters.
Naftové vozy měly na celkovém prodeji v pololetí podíl 46,3 procenta, zatímco ty benzinové 48,5 procenta. Zbývajících 5,2 procenta připadá na vozy s alternativním pohonem, tedy hybridní, elektrické či na zemní plyn. Jejich prodej se zvýšil o více než 35 procent na téměř 393.000.
\"Alternativní pohon bude nepochybně hrát stále větší úlohu v dopravním mixu a všichni evropští výrobci do něj masivně investují,\" uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Dodal ale, že je nutné také podpořit zájem zákazníků o nákup těchto vozů, například zavedením pobídek a rozvojem dobíjecích stanic v celé EU.
ACEA ale rovněž upozornila, že přesun od naftových k benzinovým autům zvyšuje emise oxidu uhličitého (CO2) a ohrožuje plány na snížení těchto emisí. Naftové vozy totiž vypouštějí méně CO2 než ty benzinové. Jonnaert uvedl, že politici si musejí být vědomi toho, že náhlý posun od naftové technologie k benzinu povede k nárůstu emisí CO2. Aut na alternativní pohon sice procentuálně přibývá rychle, ale jejich podíl na celku zůstává nízký.