Nahrazení taxametru mobilní aplikací, kterou by mohli kontrolovat státní úředníci online, je model, který Uber používá například v Estonsku. ČTK to řekla mluvčí společnosti Miroslava Jozová. I v současnosti mají podle ní úředníci šanci zkontrolovat tyto údaje zpětně. Každá jízda je zaznamenaná, každý šofér musí mít daňové identifikační číslo, musí mít živnost. Finanční úřad, když chce zpětně kontrolovat, tak je to docela snadno proveditelné, uvedla mluvčí.
Nevyužívání taxametru ale není jediným rozdílem, který šoféři klasických taxislužeb alternativním aplikacím vytýkají. Vadí jim rovněž to, že šoféři aplikací typu Uber nejezdí označenými auty a nemusí mít zkoušky z místopisu. I tento sporný bod by podle Jozové bylo dobré v nejbližší budoucnosti legislativně ošetřit.
V Praze jezdí na 5000 vozidel taxi, bližší podrobnosti k počtu licencí pražský magistrát nemá.