Havlíček: Věřím, že investice VW ve Škodě Auto budou pokračovat

04.10.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. října (ČTK) - Ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) věří, že všechny plánované investice německého koncernu Volkswagen (VW) ve Škodě Auto budou dále pokračovat. Sdělil to v dnešním stanovisku, které zaslal ČTK.

Zdroje z VW agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory německé automobilky chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

\"Bližší informace v této věci dosud nemáme k dispozici,\" uvedl dnes Havlíček. Ministerstvo podle něj ví pouze o vnitřní diskusi, která se v rámci koncernu už nějaký čas odehrává. Bližší detaily k ní ale ve stanovisku nezmínil.

Havlíček dále připomněl, že jednou z komparativních výhod koncernu VW je možnost sdílet výrobní kapacity napříč značkami. \"Společnost Škoda Auto zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách. A naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy značky Škoda se vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu VW například v Rusku nebo Alžírsku,\" podotkl.

O případných přesunech výrobních aktivit uvnitř koncernu VW proto podle něj nyní nemá smysl spekulovat. \"Vyčkejme na případná konkrétní rozhodnutí managementu společnosti, tedy zda vůbec a v jaké podobě by mohlo k přesunům výroby některých budoucích modelů dojít,\" zdůraznil.

Doplnil, že Škoda Auto a automobilový průmysl jako takový hrají v české ekonomice velmi významnou roli. \"A mým jednoznačným cílem je, aby i do budoucna zůstaly konkurenceschopné a byly i nadále vlajkovou lodí našeho zpracovatelského průmyslu,\" dodal.

Prodej zbývajícího 30procentního státního podílu ve Škodě Auto Volkswagenu schválila vláda Miloše Zemana v květnu roku 2000. Mimo jiné bylo odsouhlaseno, že minimálně do konce února 2007 bude mít vláda právo na konzultace s představenstvem Škody v otázkách zastavení nebo redukce výroby aut, převodovek a motorů v Mladé Boleslavi.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi tak dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta, uvedl Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK