\"Největší zájem mezi zákazníky letos zatím zaznamenal model Hyundai Tucson, kterého v nošovické továrně vyrobili 176.400 kusů představujících 66 procent objemu výroby. Model Hyundai i30 třetí generace ve verzích hatchback, kombi a N byl na druhém místě s celkově 59.250 kusy (22 procent),\" uvedl Vaněk.
Sériová výroba sportovní verze Hyundai i30 N začala v Nošovicích v polovině září a od té doby slezský závod vyprodukoval 405 těchto vozů. Vozidel Hyundai ix20 továrna vyrobila téměř 24.250, což je asi devět procent celkové produkce.
Auta z Nošovic letos putovala do 64 zemí. Nejvíce se jich exportovalo Velké Británie (téměř 35.000), Německa (více než 31.500), Itálie (24.250) a Španělska (24.140). Česká republika je s 11.750 vozy, což představuje 4,4 procenta celkové produkce, na pátém místě.
Podle Vaňka stoupá zájem o auta s benzinovými motory na úkor dieselových. Loni činil prodej vyrobených vozů 54 ku 46 procentům pro benzin, letos už to je 65 ku 35 procentům. \"Za klesajícím zájmem o auta s dieselovými motory stojí tři hlavní příčiny: otřesená důvěra zákazníků po aféře dieselgate, stále se zvyšující citlivost obyvatel Evropy v oblasti ochrany životního prostředí a chystané zákazy vjezdu aut s dieselovými motory, které připravují některá velká města v západní Evropě,\" uvedl Vaněk.
Automobilka Hyundai vyrábí v Nošovicích od listopadu 2008. Vyprodukovala už více než dva miliony vozů. Zaměstnává zhruba 3300 lidí, dalších asi 7000 lidí pracuje pro její subdodavatele. Loni jí vzrostl zisk o 2,97 miliardy korun na 8,47 miliardy korun a tržby o 17,1 miliardy na 142,75 miliardy korun.