\"V letošním roce se jedná již o druhý úsek dálnice D3, který řidičům zprovozňujeme. Díky D3 se zlepší mobilita obyvatel, v oblastech dotčených stávající tranzitní dopravou se zvýší bezpečnost provozu a sníží se negativní zdravotní dopady způsobené hlukem a exhalacemi,\" řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Úsek stavělo sdružení firem Strabag a Eurovia.
Na dnes otevíraný úsek navazuje část Bošilec - Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, jejíž stavba by měla skončit v únoru 2019. Odhadované náklady činí 1,2 miliardy korun. Letos na konci září otevřelo ŘSD na jihočeské dálnici D3 úsek Borek - Úsilné dlouhý 3,1 kilometru. Součástí D3 bude také obchvat Českých Budějovic za 12 miliard Kč, má být hotový do roku 2021.
Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem pokračuje ŘSD v inženýrské činnosti a připravuje dokumentaci EIA. Vykupuje pozemky, všechny stavby má pod územním rozhodnutím vyjma jediné, u níž správní soud rozhodnutí zrušil. Stavět by se mohlo začít v roce 2020. Mezi dálnicemi v Česku se D3 nyní podle Rýdla staví nejintenzivněji.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Celá dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, po dnešku bude v provozu asi 50 kilometrů.