Správa železnic vypsala soutěž na projekt střešovických tunelů

13.10.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. října (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásila soutěž na zpracování projektu na stavbu železničních tunelů pro vlaky směřující z Masarykova nádraží na pražské letiště a do Kladna. Projektant nového železničního spojení mezi Výstavištěm a Veleslavínem, které má podle odhadu vyjít na více než deset miliard korun, bude muset mimo jiné vyřešit problém vibrací způsobených průjezdem vlaku, které by mohly působit potíže přístrojům Fyzikálního ústavu Akademie věd. Ten je nad plánovanou trasou. Hodnotu zakázky projekčních prací odhadla SŽDC na 68 milionů korun. Vyplývá to z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

\"Přesný průběh trasy bude upraven podle výsledků geotechnického průzkumu,\" uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní by stavba, která nahradí současnou jednokolejnou trať, měla získat platné územní rozhodnutí na konci roku 2020. O zhruba tři roky později pak SŽDC očekává vydání stavebního povolení a samotnou výstavbu mezi roky 2024 až 2028.

Dvěma jednokolejnými tunely by měla vést část trasy od Veleslavína přes Střešovice do Dejvic, kde vznikne nová podpovrchová zastávka. Zbytek trasy přes Stromovku na Výstaviště bude veden po povrchu.

Celá stavba trati na letiště a do Kladna, která byla dříve označována jako rychlodráha, je rozdělena na sedm dílčích akcí. První z nich je modernizace pražského Negrelliho viaduktu, která začala letos v létě a potrvá tři roky. Dále správa železnic vybrala projektanta pro navazující úsek mezi Veleslavínem a Letištěm Václava Havla. Je jím sdružení projekčních kanceláří Metroprojekt a Sudop Praha.

Celá modernizace jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu SŽDC z počátku letošního roku měla vyjít na zhruba 31 miliard korun. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech.

Kromě tohoto spojení uvažuje SŽDC ještě o napojení pražského letišť na síť vysokorychlostních tratí, která by v Česku v následujících desetiletích měla vzniknout. Projekt ale není tak daleko, jako konvenční napojení. Není zatím ani jisté, jestli se jej vyplatí uskutečnit. Na to by měla odpovědět studie proveditelnosti, kterou SŽDC nechá zpracovat.

Jednotlivé dílčí stavby celkové modernizace na trase Praha - Kladno

s odbočkou na letiště:

Modernizace a dostavba Masarykova nádraží

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Modernizace trati Praha Bubny (včetně) - Praha Výstaviště (včetně)

Modernizace trati Praha Výstaviště (mimo) - Praha Veleslavín (mimo)

Modernizace a novostavba trati Praha Veleslavín (včetně) - Praha Letiště Václava Havla (včetně)

Modernizace trati Praha Ruzyně (mimo) - Kladno (mimo)

Modernizace trati Kladno (včetně) - Kladno Ostrovec (včetně)

Zdroj: SŽDC

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK