Někteří starostové mají z plánovaného rozšíření obavy. \"Vidím v tom pozitiva zejména v tom, že se tu bude rozvíjet jiný průmysl než automobilový nebo sklářský,\" řekl dnes ČTK starosta Nového Boru Jaromír Dvořák (Starostové pro Liberecký kraj). Je ale podle něj otázkou, zda je infrastruktura v regionu na takové rozšíření výroby připravena. Už dnes komunikace v České Lípě a okolí náporu automobilů sotva stačí. \"Se stavem komunikací i kapacitou dopravy se potýkáme dlouhodobě,\" dodal
\"Navíc tu zazněly od Bombardieru žádosti o ubytování, ale Česká Lípa ani Nový Bor jako největší města nemají možnost ubytování. Jde nám o to, aby tu nevznikly druhé Kvasiny, to znamená obrovský příliv zřejmě zahraničních zaměstnanců,\" řekl Dvořák. Na Českolipsku totiž v tuto chvíli chybí nejen kvalifikovaní pracovníci, ale volná pracovní síla vůbec. Nezaměstnanost v regionu klesla v září na 2,8 procenta, což je historické minimum. Bez práce je na Českolipsku 2300 lidí, velká část z nich ale podle Dvořáka ani nemá zájem pracovat.
Českolipská firma Bombardier Transportation CR je součástí nadnárodní skupiny Bombardier, která je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. V České Lípě se podle Waice aktuálně vyrábějí osobní vlaky pro francouzské železnice, do roku 2020 má firma zajištěné zakázky také pro železnice v Belgii a Rakousku. V roce 2015 uskutečnil Bombardier Transporter CR podle obchodního rejstříku zakázky za 1,8 miliardy korun a jeho hospodaření skončilo ziskem téměř 107 milionů. Loňské údaje zatím k dispozici nejsou. Veškerá produkce českolipské firmy míří do zahraničí.