Podle vyhodnocení zakázky již DPB přijal nabídku společnosti SOR Libchavy, která v tendru porazila konsorcium složené z plzeňské Škoda Electric a polské firmy Solaris. Hlavním kritériem v soutěži byla nabízená cena.
Generální ředitel DPB Milan Urban odmítl průběh tendru komentovat, protože kontrakt zatím podepsán nebyl. \"Smlouvu nemáme uzavřenou, předpokládám, že se tak stane v nejbližším období,\" řekl Urban novinářům na dotaz ČTK.
Na nákup elektrobusů získal DPB dotaci 9,5 milionu eur (245 milionů Kč) z unijních fondů a slovenského státního rozpočtu. Celkem je pro celé Slovensko na nákup ekologičtějších vozidel vyčleněno 21,2 milionu eur (547 milionů Kč), kromě Bratislavy tyto dotace využijí i další dvě velká města v zemi, a to Košice a Žilina.
\"Vydáváme se cestou moderních metropolí. Elektrobusy jsou dalším krokem k ekologičtější a zelenější Bratislavě. Zároveň zvýší atraktivitu a komfort veřejné dopravy na úkor individuální dopravy,\" řekl primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
První autobusy na elektrický pohon by měly být v Bratislavě nasazeny do provozu na přelomu letošního a příštího roku. Ještě předtím bude potřeba vybudovat nabíjecí stanice ve dvou vozovnách a také na trase elektrobusů, jejichž provoz je podle ředitele Urbana nejlevnější ze všech typů vozidel bratislavského dopravce.
SOR Libchavy v minulosti dodával do Bratislavy autobusy. Například letos v červnu firma uzavřela s DPB kontrakt na dodávku 60 nových autobusů za 17,25 milionu eur (445 milionů Kč).
DPB v minulosti modernizoval i vozový park trolejbusů a tramvají. Tyto zakázky v přepočtu za několik miliard korun získala plzeňská Škoda Transportation a její dceřiná společnost Škoda Electric.