Posilové vozy nasadily České dráhy od 15. října do vlaku Csárdás pro posílení dopravy mezi Prahou a Brnem a do vlaku Hradišťan pro cesty mezi Prahou, střední Moravou a Slováckem. Od konce minulého týdne společnost rozšířila přepravní možnosti vaků InterCity Opava z Prahy na severní Moravu a přímé nedělní spojení Opavy s Prahou zajišťované expresy Vladislav Vančura a Roháče o dva vozy s kapacitou přibližně 120 míst.
\"Za pozornost stojí i nárůst počtu přepravených handicapovaných zákazníků. Přes náš rezervační systém jich s námi za tři čtvrtletí cestovalo bezmála 5000, tedy o zhruba dvě stovky víc. To je pětiprocentní meziroční nárůst,\" uvedl člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. V tomto počtu ale nejsou započítaní cestující, kteří využijí k přepravě bezbariérová vozidla, a kteří si tak nemusí dopředu objednávat asistenci železničního personálu.
Počet pasažérů na železnici roste dlouhodobě, kromě Českých drah se týká soukromých společností působících v osobní dopravě. Letos v pololetí hlásily České dráhy meziroční růst pasažérů o 1,3 milionu na 86,9 milionu. Loni státem vlastněný dopravce zvýšil počet cestujících o 1,8 milionu na 171,5 milionu.
Nárůst počtu cestujících a s ním spojené zvýšení tržeb z prodaných lístků se projevil na zlepšení hospodaření firmy v letošním prvním pololetí. Společnosti meziročně vyrostl zisk o 127 milionů korun na 537 milionů korun. Na rozdíl od předchozích let zlepšování hospodářských výsledků nesouviselo pouze se ziskem nákladní dopravy provozované dceřinou firmou ČD Cargo. V mírném zisku 29 milionů korun skončil i segment osobní dopravy.