Z Asie a Tichomoří bude v příštích dvou desetiletích pocházet více než polovina leteckých pasažérů. IATA ve své předpovědi zkrátila období, kdy Čína vystřídá Spojené státy na pozici největšího leteckého trhu. Ten se definuje jako součet letů do země, ze země a letů vnitrostátních. Číně by se to mělo podařit už v roce 2022, což je o dva roky dříve, než organizace předpovídala v minulé prognóze.
Británii na pátém místě vystřídá v roce 2025 Indie, v roce 2030 ji předstihne také Indonésie. Do první desítky největších leteckých trhů se dostanou Thajsko a Turecko. Naopak ji opustí Francie a Itálie, které se propadnou na 11. a 12. místo.
Tento vývoj by nicméně mohlo ohrozit omezování volného obchodu a zpřísňování vízové politiky. V takovém případě by se růst počtu leteckých pasažérů zpomalil na 2,7 procenta ročně a v roce 2036 by jich bylo proti aktuálnímu odhadu o 1,1 miliardy méně. Pokud by se naopak svět posunul směrem k větší liberalizaci, mohl by růst přidat i více než další dva procentní body. V takovém případě by se počet leteckých pasažérů za 20 let dokonce ztrojnásobil.
Už teď je potřeba investovat do výstavby a rozšiřování letištní infrastruktury. Inovativní řešení si vyžádají bezpečnostní opatření a převoz zavazadel. Řešením bude podle IATA spíš soustředit se na nové technologie a na větší efektivitu, než stavět pořád větší a větší letiště.
Odvětví letecké dopravy se významně podílí na snižování emisí uhlíku. Juniac upozornil, že žádné jiné odvětví pro to neučinilo tolik, jako právě letecká doprava. Do roku 2050 má odvětví ambice snížit úroveň emisí CO2 proti roku 2005 na polovinu.