V tomto případě ale DPOV získala zakázku v soutěži, které se zúčastnily čtyři společnosti včetně jednoho slovenského uchazeče, uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. DPOV bude na základě kontraktu opravovat příměstské vlaky řady 471, které jsou známé pod označením CityElefant, nebo lidově ešus. Těch České dráhy v současnosti provozují celkem 83 souprav.
Druhým typem jsou starší příměstské stroje řady 460, které vyráběla ve druhé polovině 70tých let vagónka ve Studénce a kterých má dopravce ve vozovém parku 19. DPOV by se podle Šťáhlavského měly do budoucna starat o všechna tato vozidla, zakázka je nicméně uzavřená ve formě rámcové smlouvy. Dopravce tak může služby čerpat podle aktuálních potřeb. Závisí tak na tom, kdy bude podle ujetí přesného počtu kilometrů konkrétní vlak vyžadovat provedení vyvazovacích, nebo náročnějších takzvaných hlavních oprav.
Kromě úprav interiéru pendolin, což je zakázka za více než 240 milionů korun, získaly DPOV ještě na začátku letošního roku smlouvu na modernizaci 25 rychlíkových vozů za zhruba 400 milionů korun. Jde o starší vozy určené pro rychlost do 200kilometrů v hodině, které České dráhy nakoupily v Rakousku. Po rekonstrukci je dopravce plánuje nasadit na expresní linky.