\"Těžká údržba letadel tvoří již dnes přes 50 procent z celkových výnosů CSAT a podle současných odhadů bude o tyto údržbové práce v budoucnu ještě větší zájem,\" uvedl předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř. Do této kategorie opravárenských prací spadají pravidelné kontroly technického stavu letadel, ale i výměny motorů, podvozků i přestavby interiérů kabiny letadla.
Celkem společnost zaměstnává 770 lidí, zaměstnance pro novou linku firma hledala od začátku roku. Zájem o nové pracovníky trvá i nyní, řekla dnes ČTK mluvčí aeroholdingu Kateřina Pavlíková. Na kolik vyšlo vybavení hangáru F na pražském ruzyňském letišti pro spuštění nové opravárenské linky, společnost neuvedla.
K rozšíření kapacit se firma rozhodla proto, že současné opravárenské možnosti leteckých techniků byly dlouhodobě vyprodané. Stávající zákazníci navíc rozšiřují flotily o nová letadla, navýšení kapacity je tak logickým krokem, aby se společnost mohla dále rozvíjet, dodal předseda představenstva Czech Airlines Technics Pavel Haleš.
Vloni společnost provedla přes 100 zakázek těžké údržby. Kromě těchto služeb poskytují tuzemští technici rovněž takzvanou lehkou údržbu, která spočívá v kontrolách a drobných opravách letadel, které létají na linkách do Česka. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS.