Současné spojení na této trati je sice dvojkolejné, neodpovídá ale parametrům koridorové tratě. Zrekonstruováno bude kompletně celé kolejiště a trať získá i nové elektrické trakční vedení, uvedl Illiaš. Součástí projektu je i přestavba zastávky Neplachov, stanice v Dyníně pak dostane nová nástupiště.
Úsek z Dynína do Ševětína je jeden z posledních, které zbývá na trati do Českých Budějovic modernizovat pro vlaky jedoucí až 160kilometrovou rychlostí. Na severu navazuje na již zmodernizovanou část koridoru, ve směru k Českým Budějovicům ale stále zůstává otázka, jakou formu modernizace správa železnic využije.
V průchodu přes náročný terén kolem Chotýčan totiž SŽDC zvažuje dvě možná řešení. Prvním z nich je výstavba dvou tunelů, takzvaného Hosínského a Chotýčanského tunelu, jejichž cena by podle Illiaše měla být zhruba devět miliard korun. Alternativou je mnohem lacinější a méně ambiciózní varianta zachování jednokolejné trati pro rychlost do 100 kilometrů v hodině.
Kromě této stavby zbývá na trati do Českých Budějovic zrekonstruovat zhruba 25 kilometrů mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. V současnosti správa železnic vybírá zhotovitele pro modernizaci tohoto úseku.