Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati do Ševětína

06.11.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. listopadu (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásila výběrové řízení na modernizaci železniční trati z Ševětína do Dynína. Čtyřkilometrovým úsekem budou po rekonstrukci vlaky projíždět 160kilometrovou rychlostí, do budoucna by se ale mohla nejvyšší rychlost v tomto úseku koridorové trati vedoucí mezi Prahou a Českými Budějovicemi zvýšit na 200 kilometrů v hodině. ČTK to dnes řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Hodnotu zakázky firma ocenila na zhruba 657 milionů korun.

Současné spojení na této trati je sice dvojkolejné, neodpovídá ale parametrům koridorové tratě. Zrekonstruováno bude kompletně celé kolejiště a trať získá i nové elektrické trakční vedení, uvedl Illiaš. Součástí projektu je i přestavba zastávky Neplachov, stanice v Dyníně pak dostane nová nástupiště.

Úsek z Dynína do Ševětína je jeden z posledních, které zbývá na trati do Českých Budějovic modernizovat pro vlaky jedoucí až 160kilometrovou rychlostí. Na severu navazuje na již zmodernizovanou část koridoru, ve směru k Českým Budějovicům ale stále zůstává otázka, jakou formu modernizace správa železnic využije.

V průchodu přes náročný terén kolem Chotýčan totiž SŽDC zvažuje dvě možná řešení. Prvním z nich je výstavba dvou tunelů, takzvaného Hosínského a Chotýčanského tunelu, jejichž cena by podle Illiaše měla být zhruba devět miliard korun. Alternativou je mnohem lacinější a méně ambiciózní varianta zachování jednokolejné trati pro rychlost do 100 kilometrů v hodině.

Kromě této stavby zbývá na trati do Českých Budějovic zrekonstruovat zhruba 25 kilometrů mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. V současnosti správa železnic vybírá zhotovitele pro modernizaci tohoto úseku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK