Jízdy samořízených hybridních minivanů Chrysler Pacifica Waymo testuje v arizonském Phoenixu už od dubna. Systémy autonomního řízení se ale zabývá už osm let, její samořízené vozy už na silnicích najezdily přes osm milionů kilometrů.
Robotické vozy jsou podle firmy bezpečnější, protože na rozdíl od řidiče nejsou ospalé ani opilé a nenechají se ničím rozptýlit. V případě problému bude proto v první fázi sedět na zadním sedadle vozu zaměstnanec firmy. Řídit nebude, pouze stejně jako každý cestující bude moci minivan bezpečně zastavit stiskem tlačítka. Krafcik je ale přesvědčen, že automobil je s to zvládnout všechny situace na silnici sám, bez lidského zásahu.
\"Náš systém kontroluje sám sebe tisíckrát v každé vteřině, soustavně se diagnostikuje a v případě nouze je schopen sám se bezpečně zastavit,\" řekl Krafcik.
Kolik vozů bude do zkušebního projektu nasazeno a jak velkou oblast pokryjí, společnost neuvedla. Jisté je jen to, že rozloha se bude postupně zvětšovat. Podnik má zatím ve Phoenixu flotilu 100 samořízených minivanů a v plánu má rozšířit ji o dalších 500.
Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy. Alternativní taxislužba Uber už nějaký čas provozuje samořízená Volva v Pittsburghu a bostonský start-up nuTonomy nabízí jízdu v samořízených vozech taxi v Singapuru a Bostonu. Ve všech těchto vozech ale za volantem sedí záložní řidič.