Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Cena akcií Volkswagenu se po vypuknutí skandálu přechodně snížila o téměř polovinu. Řada investorů proto požaduje kompenzaci svých ztrát, napsala agentura DPA.
Svaz DSW loni červnu na valné hromadě Volkswagenu neprosadil návrh na nezávislé vyšetřování skandálu s emisemi a oznámil, že se v této věci obrátí na soud.
Dnešní rozhodnutí soudu podle DSW zajistí, že akcionáři VW obdrží informace, které jim přísluší. Svaz rovněž upozornil, že kdyby firma zveřejnila výsledky svého interního vyšetřování, nebylo by zapotřebí postupovat soudní cestou.