\"Neočekávali jsme, že říjnový prodej bude tak nízký,\" uvedl jeden ze zástupců CAAM, kteří údaje prezentovali. \"Byli bychom rádi, kdyby letos prodej automobilů vzrostl o čtyři procenta,\" upozornil další. V období od ledna do října prodej dosáhl 22,9 milionu vozů, což znamená o 4,1 procenta více než před rokem.
V celém loňském roce čínský automobilový trh vzrostl o 13,7 procenta. Peking ale začátkem letošního roku zvýšil daň z obratu u aut s objemem motoru do 1,6 litru na 7,5 procenta z předchozích pěti procent.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Země je důležitým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.
Dnešní údaje CAAM rovněž ukázaly, že prodej automobilů s alternativním pohonem, což zahrnuje elektromobily a hybridní vozy, se v říjnu více než zdvojnásobil na zhruba 91.000. Čína chce výhledově úplně zakázat prodej aut se spalovacím motorem, aby tak zlepšila kvalitu ovzduší. Do roku 2025 by se měly na prodeji osobních aut v Číně minimálně jednou pětinou podílet elektromobily.