\"V rámci modernizace nyní zůstávají v realizaci celkem čtyři úseky, na kterých budou práce opět pokračovat po zimní technologické přestávce,\" uvedl mluvčí. Další čtyři úseky dálnice mezi Prahou a Brnem by stavební dělníci měli začít nově opravovat příští rok. \"Přesné termíny zahájení budou záviset na průběhu výběrových řízení a na případném napadání stavebních povolení,\" doplnil Rýdl.
Úsek dálnice mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice měřící 7,7 kilometru opravovalo sdružení firem MTS a Swietelsky, podle smlouvy by stavba měla stát 929 milionů korun bez daně.
Mezi Měřínem a západním sjezdem z dálnice u Velkého Meziříčí na Vysočině pracuje sdružení firem Eurovia CS a Strabag, hodnota této zakázky týkající se modernizace 7,2 kilometru dálnice převyšuje miliardu korun. Mluvčí ŘSD uvedl, že dopravní omezení tam skončí příští čtvrtek ráno, aby byla dálnice volně průjezdná v odpolední špičce před státním svátkem.
Od července je volně průjezdná další čerstvě opravená část dálnice mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži. Na jaře se stavební dělníci vrátí na rozpracované dálniční úseky Ostředek - Šternov, Hořice - Koberovice, Jihlava - Velký Beranov a Velké Meziříčí - Lhotka.
Práce na rekonstrukci dálnice jsou podle ŘSD zhruba v polovině. Celá oprava D1, jež začala na přelomu jara a léta 2014, má být dokončena v roce 2020.