Předpokládá se, že rozsah investičních výdajů bude schválen ještě dnes. Výdaje se podle zdrojů agentury plánují na období let 2018 až 2022. Výši rozpočtu Volkswagen odmítl komentovat.
Jak píše Reuters, největší světová automobilka hodlá do roku 2030 investovat přes 20 miliard eur do vývoje vozidel na elektrických pohon. Do roku 2025 chce modernizovat výrobní kapacity a nabídnout více než 80 nových elektrifikovaných modelů.
Před rokem, v rámci minulých jednáních o rozpočtu, koncern VW přislíbil, že do roku 2020 sníží podíl celkových výdajů do závodů, zařízení a technologie na šest procent hodnoty prodeje automobilů z 6,9 procenta v roce 2015.
Až do skandálu \"dieselgate\", který vypukl před dvěma lety, se automobilka vozům na elektrický pohon a samořídícím vozidlům nijak důrazně nevěnovala. Podvody s emisemi však odstartovaly strategický přesun k novým technologiím, VW se nyní zavázal nabízet do roku 2030 elektrickou verzi každého ze svých 300 modelů.
Kvůli miliardovým nákladům spojeným se skandálem i v souvislosti s ofenzívou na poli elektromobilů ve společnosti zesílilo napětí, nesoulad panuje v pohledu na vztah zisků a pracovních míst i na míru centrální kontroly a autonomie 12 značek koncernu. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern VW by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení firmy se podle zdrojů Reuters neshoduje ani v názoru, kde elektromobily vyrábět. Zde hraje zásadní roli vliv Dolního Saska, které je domovským spolkovým státem VW, jeho akcionářem číslo dvě a kde se nachází šest z deseti německých výrobních závodů automobilky.