Nejvíce využívají internet v mobilech mladí mezi 16 a 24 lety, kde je 87 procent uživatelů. Mezi 25 a 34 lety mají internet v mobilu čtyři z pěti lidí. Naopak mezi lidmi staršími 65 let je jen šest procent uživatelů.
Celkově v Česku nevyužívá internet 17 procent lidí a to většinou kvůli tomu, že internet nepotřebuje nebo vyloženě nechce. Přístup k internetu má celkem 77 procent tuzemských domácností.
Internet Češi využívají nejčastěji k posílání e-mailů (73 procent), čtení on-line zpráv (71 procent) a vyhledávání informací o zboží a službách (68 procent). Zhruba 52 procent uživatelů přes internet nakupuje a stejný podíl používá internetové bankovnictví.
Podíl lidí nakupujících na internetu se meziročně zvýšil o osm procentních bodů. Přesto je Česko stále mírně pod evropským průměrem, který byl v roce 2016 55 procent. Nejvíce nakupují na internetu Britové (83 procent) a Dánové (82 procent).
Ženy nejčastěji nakupují oblečení, obuv, potraviny, drogerii, hračky, stolní hry nebo knihy a časopisy. Muži pak elektroniku a sportovní potřeby. \"Stále více lidí využívá e-shopy také ke koupi potravin. Od roku 2010 vzrostl podíl lidí nakupujících jídlo přes internet z bezmála jednoho procenta na 11 procent,\" uvedl ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ Martin Mana.
Sdílené služby zatím Češi využívají poměrně málo. Ubytování u soukromých osob si přes internet objednaly čtyři procenta lidí, sdílenou dopravu pak využily zhruba dvě procenta respondentů.
Sociální sítě používá 44 procent jednotlivců, což je o tři procentní body více než před rokem. V roce 2009 to bylo jen pět procent. \"Roste počet uživatelů zejména ve starších věkových kategoriích, protože 93 procent mladých do 24 let již na sociálních sítích je,\" uvedla Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
jsa mal