Volkswagen podle agentury Reuters těží z rostoucí poptávky po nových sportovně-užitkových (SUV) modelech na rozvíjejících se trzích, například v Brazílii a Rusku. Koncern si stanovuje ambiciózní finanční cíle navzdory rozsáhlým nákladům na řešení emisního skandálu a na rozvoj aktivit v oblasti elektromobilů, upozorňuje agentura DPA.
Dozorčí rada Volkswagenu v pátek schválila investiční plán, podle kterého by měl koncern do konce roku 2022 vynaložit 34 miliard eur (869 miliard Kč) na rozvoj elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility. Celkové investice Volkswagenu by měly v příštích pěti letech dosáhnout 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč).
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největším výrobcem automobilů v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu kolem měření emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Koncern již kvůli výdajům na řešení aféry zaúčtoval mimořádné náklady v objemu 25,1 miliardy eur (téměř 642 miliard Kč).